Podzimní Šumava

Barva listí pomalu začínala ztrácet podzimní odstíny. Ale i tak jsme s Ájou pobrali pár věci do auta, spacák a vyrazili na Šumavu. Samozřejmě já s vidinou, že nafotím plno krásných fotek! 😀 Ája se zase těšila, že snad fotit tolik nebudu 😀

Chalupská slať z dronu
Fotka v plné kvalitě dole v galerii

Naše první zastávka byla Chalupská slať, kam jsme dojeli v Pátek večer.

Ještě ten večer jsme se rozhodli jít na procházku ke slati. Bylo jasno a obloha hvězdami doslova zářila. Sice byla kosa, ale rozhodně to stálo za to.

Noc byla vcelku dobrá, máme kvalitní spacáky, takže nás lehký mrazík nijak nepostihl. Do rána bylo asi -5°C. V 6:30 vyrážíme. Tráva a stromy byly krásně namrzlé. A já postupným vytahováním a zandáváním foťáku začal cítit, že nemít rukavice je veliká chyba. Mlha nad slatí nebyla, ale i tak se povedl krásný záběr. Měl jsem plno pokusů dlouhých expozic. Nakonec vyhrála fotka z ruky.

Výstřižek z fotky v galerii dole 🙂

Další zastávka byl hrad Kašperk, spíše tedy výhled na Kašperk z Pustého hrádku. Počasí zase nezklamalo mlha se linula kolem hradu no…prostě to doporučuju.

Na co si dát bacha je zřícenina hradu Rabí, je polohou podstatně níže, než zmiňovaný Kašperk nebo Chalupská slať. Setkali jsme se tady s pořádnou inverzí, mlha byla spadlá až u brány hradu.

Navečer jsme autem přejeli k jezeru Laka a zvažovali, jestli přespat nebo jít ještě okolo 15:00 k jezeru. Nakonec jsme vyšli, byla to hezká procházka, při které jsem vyfotil pár dlouhých expozic s potokem. Návrat byl za tmy. Ale druhý den se nám nechtělo po ránu řídit, proto jsme vyrazili na parkoviště ve Špičáku, kde se dá parkovat od 7h do 20h zdarma.

Druhý den nás čekala túra Špičák, Čertovo jezero, Černé jezero, vodopád Bílá strž a zpět přes Lukášovi vodopády, Černou strž , dolů ze špičáku a zpět na parkoviště. Délka cca 20km.

Večer byla docela kosa, ale šel jsem přes příkop a koleje fotit pohyblivý timelapse mléčné dráhy, který se docela povedl. Až na pár drobností, že jsem musel uskakovat z kolejí, když zrovna projížděl vlak, nebo lézt přes docela pořádnou bobří hráz, kde to klouzalo jak blázen 😀

Lehká snídaně nám stačila a vyšli jsme na túru, začalo to stoupáním po sjezdovce vzhůru, přibližně něco nad polovinou 700 m.n.m se cesta stočila do leva a pak už mírným stoupáním k Čertovu jezeru. Po ránu ještě není slunko tam, kde by mělo byt, proto jezero moc fotogenické nebylo, je zde vidět i následek nějakého sucha nebo kůrovce, protože stromy chátrají. Stejný scénář byl i u Černého jezera, kde jsme poseděli a dali si svačinku.

Vodopád Bílá strž se mi líbil asi nejvíc, teklo dost vody a pro lepší fotku jsem seběhl až dolu k vodopádu.

Zbytek trasy už nebyl tak zajímavý, byla to hezká procházka, při které jsme občas sešli z cesty a trošku zabloudili. Šli jsme po čárkované trase v mapy.cz, takže nikdy nevíte, co vás čeká. Jen co jsme sjeli z hor dolů padla neskutečná mlha, který byla celé 3 hodiny jízdy.

Naše místa během víkendu:
Chalupská Slať
Hrady: Kašperk, Pustý hrádek, Rabí
Jezera: Laka, Čertovo, Černé
Vodopád Bílá Strž, Lukášovi Vodopády, Špičák

Na závěr asi jen…Určitě vyrazte na Šumavu na podzim, ideálně o něco dříve než my. Třeba v půlce října 🙂 Pod článkem je odkaz na krátké video. A pár fotek!